گروه فلز در سال 1371 با هدف خدمت به تولید کنندگان و صاحبان صنایع تاسیس گردید ...
قیمت ورق استیل؛ فروش انواع ورق استیل صنعتی و ورق استنلس استیل در آلیاژ و ضخامت های مختلف. با حرفهایها خرید کنید تلفن: 35089-021
شاید واگن قطار در روزهای آغازین که به جهان معرفی شد، غولی عظیم، ترسناک و پر سروصدا برای مردم بود. اما مدتی که از حضور این غول بی سر و پا در میانشان گذشت، آن ها به این نکته پی بردند که این وسیله ی تازه از راه رسیده چه نعمتی می تواند باشد. تا جایی که در ایران و در زمانی که خطوط راه آهن داشت تاسیس میشد، در چندین شهر مردم دست به اعتصاب و تحصن زده بودند تا شاید بتوانند مسیر راه آهن را به سمت شهر خود کج نمایند.
آن ها به خوبی می دانستند که وجود راه آهن در یک شهر و منطقه چه تاثیری میتواند در اقتصاد و رفاه مردم آن منطقه بگذارد. اما صنعت راه آهن، امروزه همچنان مانند روزهای آغازین خود نیست و در بخش های مختلف پیشرفت های فراوانی کرده است و نقش ورق استیل در این پیشرفتها مثال زدنی و بسیار تاثیر گذار بوده است.
تاثیری که ورق استیل در کاهش هزینه ها و مقرون به صرفه کردن پروژه ها دارد، برای همگان واضح و روشن است. علاوه بر صرفه جویی در هزینهها، که بخش بسیار مهمی از بهتر کردن اجرای یک پروژه است، ورق استیل تاثیر بسیار مهمی در بالا بردن امنیت و کیفیت پروژه ها دارد.
اما دلیل این همه تاثیرگذاری ورق استیل در صنعت راه آهن چیست؟ چه چیزی باعث میشود که اینطور بتواند بار هزینه ها را از دوش مهندسین و متخصصان بردارد. در ادامه به چند مورد از این دلایل اشاره میکنیم:
● جذب انرژی بالا در اثر ضربه ● مقاومت بسیار بیشتر در برابر دمای بالا ● مقاومت بیشتر در برابر خوردگی نسبت به فولاد کربن دار
مقاومت و قدرت برتر ورق استیل و همچنین مقاومت بسیار بالای آن در برابر خوردگی باعث می شود که متخصصین بتوانند از پنل های نازک تری برای بخش های مختلف استفاده کنند و همین ویژگی باعث کمتر شدن حجم مصرف استیل می شود و در طولانی مدت باعث کمتر شدن هزینه ها می شود.
ویژگی مهم دیگر ورق استیل این است که نیازی به رنگ کاری ندارد و خود از رنگ زیبایی برخوردار است و همین خصوصیتِ به نظر ساده و ظاهری، علاوه بر کمتر کردن هزینه های پروژه، از وزن کلی اجزای پروژه هم می کاهد. البته به نظر می رسد مسئله وزن یک مشکل واضح در صنعت راه آهن نباشد.
اما فوایدی که ورق استیل در ساخت مترو و واگن های حمل مسافر دارد را در نظر بگیرید. به ویژه واگن هایی که بالاتر از سطح زمین هستند. چگونه فقط چند کیلو وزن کمتر میتواند در افزایش کارایی و سرعت تاثیر گذار باشد و از میزان سوخت مصرفی بسیار بکاهد. با همه این تفاسیر ورق استیل در روزهای آغازین باید خودش را به متخصصین اثبات می کرد.
از اولین غرش این وسیله بر ریل های قطار ایالات متحده آمریکا بیش از ۸۰ سال می گذرد. این اولین بار در کل جهان بود که یک واگن از جنس استیل بر روی ریل راه آهن حرکت میکرد.
این واگن در سال ۱۹۳۴ در فیلادلفیا توسط شرکت ادوارد جی. باد ساخته شد و در دراماتیک ترین شکلی که امکان داشت، به مردم جهان معرفی و از آن رونمایی شد - یک هزار مایل، از طلوع خورشید تا غروب آن، با تمام سرعت و بدون حتی یک لحظه توقف از دنور تا شیکاگو. این قطار همه رکورد هایی که پیش از این ثبت شده بود را شکست.
این قطار توانست بالاترین سرعتی که برای یک قطار تا آن زمان ثبت شده بود را بدست بیاورد. توانسته بود با سرعت ۱۱۲ مایل بر ساعت حرکت کند و رکورد میانگین سرعت ۷۲ مایل بر ساعت را بر جای بگذارد. و هزینه سوخت موتور دیزلی اش فقط ۱۷ دلار بود. آقای باد فکر میکرد که از آن به بعد سیل سفارش های واگن قطار از جنس استیل به سویش روانه خواهد شد. اما خبری از سیل نبود و شرکت به طور میانگین فقط ده واگن در ماه تولید می کرد.
شایعه شده بود که بیشتر کارکنان صنعت راه آهن فکر می کنند که یک واگن با وزن یک سوم واگن عادی به راحتی در تصادفات نابود خواهد شد و از استحکام کافی برخوردار نیست، با وجود ادعای شرکت که می گفت مقاومت واگن هایش به اندازه هر واگن دیگری است که تولید میشود.
آقای باد و شرکتش به این نتیجه رسیدند که یک واگن کامل را تحت آزمایش فشرده سازی قرار دهند. آزمایشی که تاکنون هیچ گاه انجام نشده بود. اتحادیه راه آهن آمریکا این روش را پذیرفت البته مشروط بر اینکه آنها از ۸۰۰۰۰۰ پوند بار استفاده کنند. در سال ۱۹۳۹ شرکت باد یک کمپرسور هیدرولیکی سفارش داد و یک محل برای تست ساخت که ریل راه آهن به داخل آن می رفت.
مهندسین این شرکت دریافتند که می توانند از فشار سنجی که با تازگی تقویتش کرده بودند در نقاط حیاتی واگن استفاده کنند تا بیابند در کدام قسمت ها به بهتر کردن توان ماشین نیاز دارند و به کدام قسمت ها توجه بیش از اندازه داشته اند. با داشتن این اطلاعات، طراحی مدل های جدید واگن می توانست تقویت شود. در روز آزمایش ده ها مهندس در حال بررسی فشار سنج ها بودند تا متوجه هرگونه فشار ناگهانی شوند.
نقاط جوش، آسیب پذیرترین نقاط در نظر گرفته شده بودند. فشار به ۸۰۰٬۰۰۰ هزار پوند رسید -همان مقداری که اتحادیه از آن ها خواسته بود- و سپس آنها به آرامی میزان فشار را افزایش دادند تا به ۱٬۳۴۰٬۰۰۰ پوند رسید -تقریبا ۷۰ درصد بیشتر از مقدار مورد نیاز. سپس آنها آزمایش را متوقف کردند. برنامه از آغاز این نبود که بارگذاری را تا مرحله تخریب واگن ادامه دهند.
کد: 50030029
زمان انتشار: چهارشنبه 8 مرداد 1399 08:30 ب.ظ
تعداد نمایش: 97
تمامی حقوق برای گروه فلز محفوظ است.طراحی سایت توسط سایت بایک