گروه فلز در سال 1371 با هدف خدمت به تولید کنندگان و صاحبان صنایع تاسیس گردید ...
قیمت ورق استیل؛ فروش انواع ورق استیل صنعتی و ورق استنلس استیل در آلیاژ و ضخامت های مختلف. با حرفهایها خرید کنید تلفن: 35089-021
در ساخت ارابه فرود هواپیما از استیل استفاده می شود و در این مقاله قصد بر این است که به اطلاعات مرتبط با این موضوع پرداخته شود. شرکت های ایرلاین سالانه تعداد بسیار زیادی از محصولات خود را به بازارهای دولتی و خصوصی عرضه می کنند. برای داشتن عملکرد و کیفیت بهتر نسبت به نمونه های ساخته شده ی قبلی، این شرکت ها اقدام به افزایش میزان کیفیت و عملکرد محصولات خود می کنند.
همین موضوع باعث می شود تا رضایت مصرف کنندگان از محصولات زیاد شود و افراد با آرامش و امنیت بیشتری از هواپیما و یا جتهای شخصی خود استفاده کنند. از جمله قسمت های بسیار مهم در بدنه و ساختار داخلی یک هواپیما، ارابه فرود آن است. قسمتی که نقشی بسیار کلیدی در امنیت و کیفیت فرود هواپیما دارد. برای طراحی و استفاده از ارابه فرود در هواپیماها از استنلس استیل استفاده میشود.
این سوال از جمله پرسش هایی است که به احتمال زیاد کمتر کسی میتواند به آن پاسخ دهد! اما اگر کمی دقیق تر به موضوع نگاه کنید، متوجه می شوید که ارابه فرود در قسمت پایین این وسیله قرار دارد. به طور کلی، وظیفه ارابه فرود هواپیما، کنترل فرود و همچنین بلند شدن هواپیما از زمین است. این قسمت، نقشی بسیار کلیدی در تامین سلامت و امنیت پرواز و مسافران دارد. به همین دلیل شرکت های تولید کننده هواپیما، توجه بسیار ویژهای در خصوص طراحی مناسب و موارد مربوط به آن دارند.
معمولاً ارابه های فرود در هواپیماها به دو دسته با لاستیک و بدون لاستیک دسته بندی می شوند. هواپیماهای اسکی جزو آن دسته از هواپیماهایی هستند که به دلیل عملکرد خاص خود در فرود، از ارابه فرود بدون لاستیک برای فرود بر روی آب استفاده می کنند. سایر نمونه های هواپیما، برای فرود بر روی سطح صاف و آسفالت از ارابه فرود هواپیما با لاستیک استفاده میکنند. نکتهای که درباره این قسمت از هواپیماها وجود دارد، بحث ارتباط مستقیم، اما محدود هواپیما با سطح زمین یا آب است. موضوعی که تاثیر زیادی بر میزان خطر و آسیب به امنیت هواپیما و پرواز دارد. به همین دلیل جنس بدنه طراحی شده برای ارابه فرود هواپیما، بیشتر از جنس ورق استیل است.
هر هواپیما بسته به عملکرد و کاربرد آن، از ورق استیل خاص و ویژه ای استفاده می کند. اخیراً بسیاری از شرکت های سازنده هواپیماهای غول پیکر و شخصی از ورق استیل خاصی برای بدنه ارابه فرود هواپیمای خود استفاده می کنند.
همانطور که در بالا نیز به آن اشاره شد، بسیاری از شرکت های طراح هواپیما، از ورق استیل خاصی به منظور افزایش عملکرد و کاهش در میزان آسیب پذیری ارابه فرود هواپیما خود استفاده میکنند. بر اساس گفتههای دکتر وارتانوف از شرکت AMD CorpAircraft، فولاد ضدزنگ HSCR از استیل CRA را نمونه ی استفاده شده در اکثر هواپیماهای امروزی در قسمت ارابه فرود می داند. ارابه فرود به دلیل ارتباط مستقیم با زمین و آب، آسیب و فشار مستقیمی را از سطح زمین و یا آب دریافت می کند. به همین دلیل باید از جنسی مناسب برای طراحی آن استفاده شود.
در گذشته از ورق استیل 300M در طراحی ارابه فرود استفاده می شد. معمولا این استیل پس از گذشت زمانی کوتاه با پوسیدگی و زنگ زدگی همراه می شد. جدا از این موارد، انتشار گاز سمی در هنگام فرود از دیگر دلایلی بود که دیگر از استیل 300M استفاده نمی شود. همچنین جدا از این استیل، از استیل S53 در طراحی و ساخت بدنه ارابه فرود هواپیماها استفاده می شود.
این استیل جایگزین فولاد 300M شد. نام این نمونه جایگزین، ورق استیل Ferrium S53 است. با این حال، این نمونه نسبت به CRA عملکرد مثبتی را از خود نشان نداده است. این آلیاژ به دلیل هزینه بسیار بالا در ساخت و میزان اکسید نامشخص نتوانست رضایت شرکت های طراح را به خود جلب کند. به همین دلیل نمونه ای جدیدتر از ورق استیل در بازار وارد شد و برای ساخت ارابه فرود هواپیما استفاده شد.
نمونه جدید از ورق استیل بدون کبالت (HSCR) در بازار با استقبال شرکت های طراح همراه شد. از نظر عملکرد نسبت به Ferrium S53، این استیل از استحکام، عملکرد و کیفیت بالایی برخوردار است. از طریق آزمایش های متعدد، مانند آزمایش اسپری سدیم کلرید، این ورق استیل هیچگونه زنگ زدگی یا پوسیدگی را از خود بر جای نگذاشت. همین موضوع، عملکرد قابل قبول ورق استیل HSCR را نشان می دهد. دلیل دوام و قدرت بالای استیل HSCR وجود کاربیدهای مختلف از جمله کاربید تیتانیوم است. این کاربید جلوی زنگ زدگی و آسیب در برابر افزایش بسیار زیاد دما را می گیرد.
میزان مقاومت بالا در برابر دما و حرارت از ویژگی های منحصر به فرد ورق استیل HSCR به حساب می آید. وجود کیفیت بالا در آلیاژ این استیل، مقاومت مناسب در برابر دما و همچنین پوسیدگی باعث میشود که ورق استیل HSCR به انتخاب برتر شرکت های طراح هواپیماهای غول پیکر و جت های شخصی تبدیل شود.
ورق استیل HSCR از سری نمونه های موجود CRA توانست به بهترین گزینه برای استفاده در طراحی ارابه فرود هواپیما تبدیل گردد. مقاومت بالا در برابر دما، پوسیدگی و فراهم کردن امنیت و کیفیت بالا برای فرود و صعود در هواپیما از دلایلی است که این ورق استیل برای این بخش از هواپیما استفاده می شود.
کد: 50030168
زمان انتشار: شنبه 25 مرداد 1399 08:30 ب.ظ
تعداد نمایش: 214
تمامی حقوق برای گروه فلز محفوظ است.طراحی سایت توسط سایت بایک